El Departament de Cultura ha atorgat l’explotació i gestió integral del nou espai sobre patrimoni cultural de les Rambles de Barcelona a la UTE formada per l’empresa especialitzada en turisme i oci Advanced Leisure Services i l’editora de revistes Sàpiens Publicacions.

El seu projecte es presenta en aliança amb l’estudi d’arquitectura Sibina & Partners per al projecte museogràfic i d’Albert Castellón (exdirector general de Moritz i ara responsable dels negocis hostalers del grup) per a la part gastronòmica.

En marxa el 2015

La Conselleria, que va obrir un concurs públic al juliol, destaca que ambdues empreses tenen “àmplia experiència i capacitat” en projectes culturals, així com també l’equip de dissenyadors i creatius implicats en el projecte i els partners que recolzen la iniciativa.

El contracte d’explotació i gestió té una vigència de deu anys, prorrogable de mutu acord per períodes successius de cinc anys fins a un màxim de deu anys més.

L’Espai Patrimoni, que s’ubicarà al Palau Moja, a la cantonada de les Rambles de Barcelona amb el carrer Portaferrissa, es preveu que s’obri abans d’acabar el primer trimestre de 2015. Per tal de garantir l’assoliment dels objectius fixats i que aquests es desenvolupin amb el màxim de qualitat i rigor i dins dels terminis previstos, es crearà una comissió de seguiment dirigida per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

Aparador del patrimoni català

L’Espai Patrimoni té per objectiu ser un aparador des d’on orientar els visitants i turistes, i promoure el coneixement, la visita al patrimoni monumental, arqueològic i museístic català. La voluntat és incentivar els visitants que atreu Barcelona a conèixer no només la ciutat, sinó també la realitat patrimonial, artística, natural, gastronòmica i festiva del conjunt del país.

L’equipament tindrà tres espais. El principal serà la zona de promoció i comercialització del patrimoni cultural català, amb informació i venda d’entrades i paquets turístics per als serveis relacionats amb monuments, jaciments o museus. Aquesta zona oferirà la informació i els continguts a través de diversos suports interactius i en forma de game guions, panels i taules tàctils.

A banda, hi haurà un espai de degustació de productes representatius del patrimoni enològic i gastronòmics lligats al territori i l’agroindústria. Finalment, en un tercer espai amb una “botiga trending Catalunya” on es podran adquirir productes vinculats al patrimoni cultural i gastronòmic del país.

L’equipament oferirà informació sobre el patrimoni tant per al visitant turístic com per al públic local. Així, d’una banda, s’hi trobarà informació general de caràcter promocional sobre el patrimoni català adreçada al turisme que ve a passar uns dies a Catalunya per incrementar-ne el seu coneixement. De l’altra, l’espai divulgarà informació més específica destinada a les persones que tinguin més temps o al públic local, per tal de fer créixer tant el coneixement com les visites al conjunt del patrimoni. En aquest sentit, s’ha fixat un relat històric artístic que articula el patrimoni del país i que va des dels orígens a la contemporaneïtat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram