L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural i l’Ajuntament de Cardona han segellat un conveni que regula la gestió compartida del Castell de Cardona. L’objectiu és millorar la seva direcció i ampliar la promoció del conjunt monumental.

Entre les actuacions que preveu l’acord, signat aquest dijous, hi ha la gestió compartida dels serveis de venda i reserva d’entrades (que es farà des de la plataforma digital de l’Ajuntament), així com la gestió de totes les visites guiades per part del consistori a través de la Fundació Cardona Històrica. També es preveu ampliar horaris d’obertura i ofertes per als visitants.

Altres aspectes que s’inclouen en el conveni són la difusió conjunta dels actes que se celebrin al monument; la recerca de futurs patrocinis per a la conservació i difusió del conjunt, i la promoció d’actuacions de foment del turisme cultural.

El conveni té una vigència de dos anys prorrogables. També s’articularà una comissió de seguiment per vetllar pel seu correcte funcionament, la qual es reunirà com a mínim un cop l’any.

El conveni és el resultat del procés de col·laboració que mantenen la Generalitat i l’Ajuntament des de l’any 2007 amb l’objectiu de d’adoptar un model de gestió de proximitat que permeti fer una administració més eficient del recursos.

La voluntat d’ambdues parts és consolidar l’augment de visitants assolit l’any 2014 durant la celebració del Tricentenari, i impulsar accions que contribueixin a la preservació i divulgació d’aquest patrimoni monumental.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram