L’Ajuntament de la Pobla de Claramunt i l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural van signar dimecres un conveni que regula la gestió compartida del Castell de Claramunt, que és de titularitat de la Generalitat, per tal de coordinar i millorar-ne la seva gestió.
L’acord articula mesures específiques relatives al manteniment, la rehabilitació i la conservació del monument, així com assessorament i suport tècnic i museogràfic a l’Ajuntament per part de l’ACdPC. D’aquesta manera es pretén millorar l’ús públic del castell i “molt especialment” en els programes de difusió, atenció al visitant, activitats escolars i culturals i de promoció.
Entre d’altres, el document contempla l’ampliació dels horaris d’obertura i ofertes als visitants; projectes pedagògics específics destinats a la comunitat educativa i al públic familiar; la dinamització conjunta, i el foment del turisme cultural de totes les activitats que es portin a terme al castell.
Generalitat i Ajuntament ja col·laboraven des del 1996 en la gestió del Castell de Claramunt. Amb el nou conveni, l’objectiu és adoptar un model que permeti fer una gestió més eficient dels recursos, dinamitzi el territori i desenvolupi estratègies conjuntes de turisme cultural. La voluntat d’ambdues institucions és augmentar el nombre de visitants i impulsar accions que contribueixin a la preservació i divulgació d’aquest patrimoni monumental.