Clara Gómez, Jaume Roures, Maravillas Rojo, Jaume Collboni, Raquel Sans, Oriol Soler i Ernest Folch [foto: Abacus].
En l’acte d’inauguració celebrat aquest dimarts, la presidenta d’Abacus, Maravillas Rojo, ha assenyalat que el nou espai suposa “fer un pas més, fidels al llegat dels nostres fundadors, renovant-lo i donant resposta als reptes actuals de la cultura i l’educació”. Rojo també ha posat en valor la ubicació de la nova seu, amb l’objectiu de “ser útils a Barcelona, en aquest Raval emblemàtic que respira diversitat i creativitat. Útils al nostre país i a la llengua, promovent una cultura viva, arrelada i oberta”.
Per la seva part, el president d’Abacus Futur, Jaume Roures, ha manifestat que “Casa Abacus serà un espai on la cultura, els continguts en català i les idees que fan avançar el món es donen la mà per crear projectes editorials i audiovisuals que aposten per la qualitat, la creativitat i el compromís”. A més, el directiu ha subratllat la importància que des de les noves instal·lacions de la cooperativa “es pugui fer cultura pensada per arribar a tothom”.
Collboni ressalta “la importància de la cultura com un dels motors de la transformació i recuperació de la Ciutat Vella”
En l’acte també ha intervingut l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, qui ha destacat “la importància de la cultura com un dels motors de la transformació i recuperació de Ciutat Vella, el centre de Barcelona i el cor de la ciutat i del que des d’avui, forma part Abacus”. Collboni també ha remarcat la necessitat de donar suport a “aquelles iniciatives econòmiques culturals que reforcen una identitat i una llengua com és la catalana, en un moment que hi ha una certa regressió”.
La inauguració de la nova seu d’Abacus ha reunit més de 300 persones, amb personalitats del món cultural i polític. Entre d’altres, hi havia la vicepresidenta del Parlament, Raquel Sans; el regidor de Cultura i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i el regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle. També han estat presents el director general d’Abacus, Oriol Soler; la també directora general de la cooperativa, Clara Gómez; el director general editorial d’Abacus Futur, Ernest Folch, així com diversos escriptors.
El nou espai acull els projectes editorials i audiovisuals de la cooperativa [foto: Abacus].
Nou espai de creació de continguts
Casa Abacus és la nova seu dels segells editorials com La Galera, Ara Llibres, Univers, Navona, Arcàdia, Amsterdam, la Casa dels Clàssics-Bernat Metge, Viena, Elastic Books, Ediciones Invisibles, Now Books, Folch & Folch, i Catedral, així com de les revistes Sàpiens, Descobrir, Cuina, Petit Sàpiens, Arrels i El Món d’Ahir.
Alhora, des de les instal·lacions del Raval es produiran els continguts audiovisuals d’Abacus Idea, productora entre d’altres de la sèrie Jo Mai Mai; els programes d’entreteniment Fang! i Cuina salvatge; les pel·lícules La mort de Guillem i Escanyapobres, o la sèrie documental Núñez, entre altres projectes.
Abacus i Jaume Roures s’alien en el projecte editorial i audiovisual Abacus Futur