Rosa Romà, durant la presentació de les dades [foto: Pere Francesch / ACN].

3Cat es troba entre les tres plataformes d’estríming més escollides pels catalans, segons el nou sistema d’audiències Cross Platform View de Kantar Media. Més concretament, entre gener i abril de 2025, gairebé un de cada tres catalans, el 29,3%, va accedir a 3Cat al menys un cop al mes. Les úniques plataformes d’estríming que la superen són Prime Video (55,1%) i Netflix (51,8%). Si es tenen en compte altres tipus de plataformes, també ho fan YouTube (la líder, amb el 81%) i TikTok (54,2%).

Així doncs, 3Cat queda per davant de plataformes com Disney+ (20,3%), Movistar Plus+ (19,8%), Atresplayer (15,9%), RTVE Play (14,3%) i Max (12,1%). Per la seva part, Twitch registra un 10%.

“En un any i mig de vida, la plataforma 3Cat va al davant de la majoria de les plataformes amb què competim a escala estatal”, ha destacat la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Romà. “La nostra raó de ser, la llengua, és un valor a l’alça. Un fet diferencial respecte a la competència que ens permet situar-nos al capdamunt del consum de vídeo i àudio a demanda”, ha afegit.

El sistema Cross Platform View de Kantar Media integra tant el consum de la televisió lineal com el de les plataformes, en televisió connectada, ordinadors, mòbils o tauletes dins de la llar. La companyia el va posar marxa fa uns mesos a tot l’Estat, i per primera vegada ha radiografiat la situació a Catalunya.

El reposicionament de 3Cat

3Cat ha convocat aquest dimarts al sector audiovisual per repassar els canvis més significatius en els darrers anys en la creació, producció i emissió dels continguts audiovisuals, arran de l’adaptació als canvis a la societat catalana.

En aquest context, 3Cat explica que s’ha adaptat a les noves tendències audiovisuals amb estratègies com la reconfiguració de l’arquitectura narrativa i el ritme, la transformació de gèneres específics o l’adaptació del format en funció de la finestra de distribució.

Així doncs, la nova estratègia de continguts de 3Catva més enllà de les finestres d’emissió, i posiciona la marca com a gran factoria de continguts d’entreteniment, ficció i documentals en català, cobrint a les diferents franges intergeneracionals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram