La Comunitat RIS3CAT Media aplega 34 empreses, entitats i institucions de les indústries culturals i creatives i organitzacions d’R+D+I de Catalunya que col·laboren amb el repte de transformar el coneixement i la tecnologia en valor econòmic, social i cultural i desenvolupar noves oportunitats de producció, difusió i consum culturals.

Coordinada pel centre tecnològic Eurecat, la iniciativa implicarà una inversió de 13.688.490 euros per desenvolupar vuit projectes col·laboratius en R+D+I durant els propers quatre anys, amb l’objectiu de contribuir a l’impuls i al canvi del sector i a posicionar Catalunya com a referent a escala internacional.

La Comunitat RIS3CAT Media integrarà ciència, tecnologia i creativitat, i abordarà àmbits com la intel·ligència artificial i l’automatització; les dades massives i l’anàlisi de dades; la hiperpersonalització; el desenvolupament de nous formats; la interacció humà-màquina i la tecnologia hàptica; la computació al núvol; les xarxes de nova generació; la ciberseguretat i la criptografia; les xarxes socials i l’economia col·laborativa; i la immersivitat, la realitat virtual i la realitat augmentada.

La Universitat Pompeu Fabra ha acollit aquest dijous la primera trobada dels agents del sector cultural i creatiu català de la Comunitat RIS3CAT Media.

Els vuit projectes d’innovació

El pla d’actuacions de la Comunitat RIS3CAT Media rebrà un ajut de 6 milions d’euros de la Generalitat, concedits per ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa.

Dels vuit projectes d’innovació, Eurecat liderarà PICAE, que estudiarà models innovadors de recomanació de continguts audiovisuals i editorials, i Mironins, que redissenyarà les visites als museus a través de la narrativa transmèdia, la gamificació i les noves tecnologies.

Per la seva banda, i2cat encapçalarà ViVIM, un projecte amb el propòsit d’avançar en la generació d’un nou format audiovisual basat en el vídeo omnidireccional.

La UPF liderarà els projectes nanoMOOCs, que definirà i desenvoluparà un nou format audiovisual i editorial que integrarà un conjunt de recursos d’aprenentatge multimèdia; Engagement, per al disseny de tecnologies que permetin la interacció dels continguts exhibits en els museus i les experiències dels propis usuaris, i EDvidence, que vol crear una metodologia que intervingui en els processos d’innovació i d’organització d’empreses orientades al canvi pedagògic i cultural.

IDENTIT@RT, liderat per Connociam, crearà una plataforma per a la gestió del copyright d’obres creatives que permeti cocrear, exposar, comercialitzar, llicenciar i distribuir-les a través d’un nou mercat virtual, mitjançant tecnologies com blockchain.

Així mateix, Creactivitat liderarà ZINKCAT, que desenvoluparà un protocol dirigit a dissenyadors i agències de màrqueting que els permetrà establir les bases conceptuals per crear disseny connectat i millorar l’experiència de l’usuari.

La Comunitat RIS3CAT Media està integrada per: Ara, BMAT Licensing, Centre de Visió per Computador, Connociam Consulting, Consell Superior d’Investigacions Científiques, Cornelius Films, Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Creactivitat 2001, Edebé, Enciclopèdia Catalana, Visyon, Eurecat, Fundació Antoni Tàpies, Barcelona Centre de Disseny, Fundació Joan Miró, Grup Include 3, i2CAT, Peninsula, Indissoluble, Konodrac, Lavinia Next, Lead to Change, Mobile Media Content, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Nextret, Ormograf, Penguin Random House, Rebold Marketing and Communication, Seidor, Soft for You, Universitat de Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra i Wildbytes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram