24 mercats cinematogràfics i audiovisuals europeus han creat l’aliança FAME (sigles de Film and Audiovisual Markets in Europe) per tal d’unificar esforços i fer front als reptes als quals s’enfronten, com els avanços tecnològics, la transició mediambiental i els canvis econòmics i socials. Entre els 24 mercats hi ha el DocsBarcelona Industry i el valencià Weird Market.
L’objectiu de FAME és impulsar la innovació, la col·laboració i el creixement del sector. Amb aquesta aliança els mercats volen “participar activament en la construcció d’un futur dinàmic, competitiu, sostenible des del punt de vista econòmic i mediambiental, inclusiu i divers per a la indústria global del cinema i l’audiovisual europeu”.
Els compromisos de FAME
Per assolir els seus objectius, FAME assumeix una sèrie de compromisos al voltant de tres grans eixos. D’entrada, promet preservar la “rellevància clau” del concepte de ‘mercats físics’ i subratllar la importància de la diversitat dels seus membres. “El sector necessita mercats petits, mitjans i grans repartits cronològica i geogràficament per tot el continent”, defensa l’aliança.
Un altre compromís que assumeix la nova organització és “promoure encara més la varietat de gèneres, formats i tecnologies que construeixen i sostenen una indústria pròspera i inclusiva”.
Finalment, aposta per establir “una comunicació facilitada i un diàleg obert” amb les autoritats regionals, estatals i europees. “FAME serà la veu unificada dels mercats cinematogràfics i audiovisuals, advocant pel seu paper essencial en una indústria diversificada”, apunta.
Així doncs, els 24 mercats que inicialment formen FAME volen posar els fonaments sobre els quals assentar tot l’ecosistema cinematogràfic, televisiu, virtual i d’immersió, des del desenvolupament inicial i la creació de contactes fins a l’obtenció de finançament i l’arribada al públic.
El naixement de FAME és el resultat de tres grups de treball que es van organitzar el 2023 sobre el futur dels mercats cinematogràfics i audiovisuals europeus.