El Disseny Hub Barcelona acollirà del 25 al 29 de novembre la desena edició de la Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya. L’objectiu de l’esdeveniment és connectar el talent emergent amb la indústria audiovisual per innovar i trobar nous formats.
Enguany, per celebrar el desè aniversari es farà un acte commemoratiu i una festa (dimarts 26, 18.30 h) amb alguns dels protagonistes de totes les edicions. En aquests deu anys, a la Setmana s’han seleccionat 282 projectes presentats per 489 estudiants de 35 centres universitaris.
Com és habitual, durant els cinc dies que dura l’esdeveniment s’oferiran dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquen una oportunitat laboral.
Enguany, la Setmana del Talent Audiovisual posa el focus en les necessitats tecnològiques que necessita Catalunya per convertir-se en un referent a nivell internacional. Així, en la sessió Les infraestructures i tecnologies de l’estratègia audiovisual catalana (dimarts 26, 10 h) s’hi presentarà un informe elaborat pel Clúster que analitza les tecnologies emergents per identificar les que poden esdevenir tractores per a l’audiovisual del país.
La presentació de l’estudi inclou una taula rodona amb Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisua; Mª Carmen Fernández Tallón, chief innovation officer de Mediapro; Natàlia Prats, directora d’infraestructures digitals i tecnològiques a 3Cat; Xavier Cubeles, investigador a Eurecat; Marc López, director del programa Catalunya Media City, i Cristina Brandner, gerent del Parc Audiovisual de Catalunya.
Una altra sessió serà 20 casos pràctics de l’ús de la IA en continguts (dilluns 25, 19 h). En una primera part, Joan Rosés, editor de l’Observatori Switch i Collateral Bits, analitzarà alguns casos representatius de l’ús d’intel·ligència artificial en el contingut audiovisual. La segona serà una tertúlia amb el director de cinema i publicitat Joan Riedweg.
Una tercera sessió de la Setmana és La ficció inclusiva des de la creació d’històries (dijous, 18.30 h), en la qual es donaran a conèixer els resultats de l’informe de l’Observatori de la Diversitat en els Mitjans Audiovisuals (ODA), amb una taula en què participaran Carles Mallol, guionista; Salima Jirari, consultora de projectes audiovisuals especialitzada en representació de la diversitat i membre de Dones Visuals; Elena Crimental, directora de comunicació de l’ODA, i Valentina Viso, guionista.
L’acte central i motiu de ser de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que se celebrarà del 27 al 29 de novembre. Estudiants de 31 centres universitaris presentaran 39 projectes audiovisuals davant de representants d’empreses i productores del sector amb l’objectiu de captar el seu interès i que els ajudin a tirar-los endavant. Les categories en què s’estructuren els projectes que participen en el Pitching incorporen la de ficció, ficció internacional, no-ficció, entreteniment, videojocs, i noves tecnologies i experiències immersives.
Com en anteriors edicions, l’esdeveniment acollirà altres activitats per connectar professionals i joves, com el Mercat de nous professionals (dilluns, 15.30 h), MeetInnovation (dimarts 26, 12 h), Pacte del talent (dimarts, 17 h), els Coproduction meetings (dijous, 10 h) o el Meet the Experts (dijous, 17 h).