https://youtu.be/GM8-2r096qg

Aquest divendres s’estrena als Estats Units el multipremiat primer llargmetratge de Carlos Marques-Marcet, 10.000 km, de la mà de Broad Green Pictures. La pel·lícula protagonitzada per Natalia Tena i David Verdaguer es projecta en 13 sales i també es llança en VOD (vídeo a la carta).

Anteriorment, el film ja s’havia pogut veure en alguns certàmens dels EUA com el South by Southwest (SXSW) d’Austin i el Seattle Film Festival, en ambdós casos premiat.

Les 13 ciutats on es projectarà és una xifra significativa si es compara amb altres films de l’Estat. Malgrat el març passat Eva va aconseguir estrenar-se a 50 sales dels EUA (la xifra més alta), en part per qüestions contractuals de Netflix, anteriorment El Orfanato ho havia fet a 19 sales; El laberinto del fauno, a 17, i Mar adentro a 24.

10.000 km aterra als Estats Units després d’haver-se estrenat a cinemes de França, Grècia, Polònia, Rússia, Escandinàvia, Països Baixos i Hong Kong.

La pel·lícula, que va néixer arran d’un curtmetratge que el mateix Marques-Marcet va realitzar fa dos anys a través d’Skype, és una producció de Lastor Media en coproducció amb l’estatunidenca Somos la Panda i amb participació de TV3, TVE i Canal+.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram