Maria Basora ha assumit la direcció de l’àrea de mercats de l’Institut Català de les Empreses Culturals, que s’encarrega de la promoció internacional de les empreses culturals catalanes. Basora ocupa la vacant deixada per Antònia Andúgar, que exercia des de 2014, i a l’estiu va plegar per fitxar com a gerent de l’Institut Ramon Llull.

Des de 2016, Maria Basora havia encapçalat el servei de producció audiovisual del Gran Teatre del Liceu. Anteriorment va treballar a Focus entre 2003 i 2014 com a part de l’equip de producció d’esdeveniments, produccions teatrals i produccions audiovisuals.

Basora s’encarregarà de la coordinació dels sis mercats estratègics del Departament de Cultura (FiraTàrrega, el Trapezi de Reus, la Mostra d’Igualada, el Sismògraf d’Olot, el Mercat de Música Viva de Vic i la Fira Mediterrània de Manresa), a més de coordinar totes les accions que l’àrea de mercats organitza per a la promoció internacional de la cultura i les empreses culturals catalanes: contractació d’estands a fires i mercats i coordinació de les empreses que hi assisteixen; desenvolupament de projectes i estratègies que serveixin per desenvolupar internacionalment la cultura catalana i exportar la producció local; suport i assessorament a les empreses culturals en les seves accions d’internacionalització, i difusió arreu del món de les seves produccions, entre d’altres.

Maria Basora també coordinarà la xarxa d’oficines de l’ICEC a l’exterior (Berlín, Brussel·les, Londres i París), des d’on s’ofereixen tot tipus de materials i recursos tant als professionals catalans que volen desenvolupar els seus projectes internacionalment com als professionals d’altres països que cerquen produccions artístiques per als seus festivals o espais culturals.