iCat ha arrencat la nova temporada amb l’estrena d’un estudi “radiovisual”. Es tracta d’un híbrid entre estudi de ràdio i plató de televisió amb el qual es busca potenciar la producció i difusió de continguts de vídeo. Un format que la temporada passada va utilitzar el programa Adolescents iCat, i que aquesta s’amplia a iCatKids i Generació digital, que canvia d’emissora.

“Després d’un retorn auster d’iCat a l’FM, l’emissora s’incorpora de ple en l’aposta tecnològica i de modernització de Catalunya Ràdio, amb un estudi concebut per potenciar els continguts musicals i culturals entre els infants i els adolescents, pensant en com aquests usuaris consumeixen els continguts radiofònics avui, en format vídeo i per qualsevol plataforma digital o xarxa social”, assenyala el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA.

“Fem un pas decisiu en la consolidació de la ràdio visual amb la voluntat de ser útils també a l’escena musical catalana, que ja ens ha fet arribar la seva satisfacció per l’estrena del nou estudi, ja que els permetrà presentar-se al mercat en format audiovisual d’alta qualitat”, afegeix Gordillo.

El nou estudi, que s’ha adaptat amb un tractament acústic personalitzat, equipament d’àudio d’última tecnologia i quatre càmeres, inclou un set per a les actuacions musicals que es fan a l’estudi en programes com Els experts, Independents o Jazz Watusi, que es gravaran en vídeo i que s’emetran pel canal d’iCat a YouTube i a les xarxes socials.

“L’escena musical catalana, cada cop més diversa, viu un moment de creixement i expansió, i la renovació de l’estudi d’iCat és una nova eina en la promoció d’aquesta escena, que va més enllà de la ràdio i l’amplifica al món digital, especialment a les xarxes socials. I, sobretot, ens permet fer-ho en el format més consumit, el vídeo, a través de YouTube”, assenyala el director d’iCat, Carles Aledo.