La pandèmia del coronavirus ha enganxat els catalans davant les pantalles. Així ho constaten les dades de totes les plataformes de visionat en línia. Concretament, Filmin ha incrementat entre un 10% i un 15% el nombre de subscriptors des de l’inici de la crisi i les visualitzacions s’han enfilat un 70%. Així ho ha revelat a l’ACN Jaume Ripoll, el director editorial de la plataforma catalana, una de les pioneres en la matèria, que fa 12 anys que es van endinsar en el negoci i disposava ja d’una base important de subscriptors. Més de tres anys després d’haver impulsat el FilminCAT, la iniciativa ja disposa de més de 2.300 títols amb subtítols o doblades al català i estrena una sèrie, un llargmetratge i un documental a la setmana.

El principal repte que han tingut durant la pandèmia ha estat garantir el servei sense perdre qualitat i, segons Ripoll, “ha estat així”. Ho han aconseguit invertint en nous servidors i capacitat de visionat en línia.

Una circumstància que encara s’ha posat més a prova amb la celebració de dos festivals online, el D’A Film Festival i el DocsBarcelona. Per a Filmin, però, no era un repte nou, ja que fa més d’una dècada que impulsa i acull l’Atlàntida Film Fest, amb seu física a Mallorca.

Més de tres anys de FilminCAT

Filmin va apostar fa més de tres anys per FilminCAT –que compta amb el suport de la Generalitat–, una plataforma que no es limita a traduir les pel·lícules del catàleg al català, sinó que és una “aproximació” cultural per captar el públic catalanoparlant i que busca donar suport a la llengua.

Va començar amb un catàleg de 1.500 pel·lícules i sèries, la majoria en versió original subtitulada en català, però també amb alguns films doblats, fruit de l’acord amb TV3 i betevé. En aquest temps, la plataforma s’ha incrementat fins als 2.300 projectes audiovisuals disponibles en català, generalment subtitulats perquè no pot doblar les produccions perquè és “massa car”. Cada any hi inclou 50 sèries i 200 pel·lícules.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram