La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) va presentar aquest dijous, juntament amb la quarta onada del 2010 del Baròmetre, l’estudi La dieta mediàtica i cultural de dones i homes, que analitza comparativament els consums de mitjans de comunicació i de propostes culturals atenent a les diferències de gènere.

Una de les conclusions del treball, és que les dones llegeixen més llibres i van més al teatre, a espectacles de dansa i a exposicions que els homes, mentre que aquests van més a concerts i al cinema.

El document es basa en una mostra de 15.700 dones i 15.300 homes a partir de 14 anys entrevistats en els dotze mesos a les llars catalanes, atenent el percentatge d’ambdós gèneres en la població catalana: de 6.421.000 persones, el 50,6% són dones i el 49,4 homes.

L’estudi assenyala que el 61,9% de dones llegeixen llibres, davant del 53,9% dels homes (un 14,7% més). A més un 20,9% de les dones van al teatre pel 18,6% dels homes (+12,6%), un 4,3% van a espectacles de dansa davant del 2,6 dels homes (+66%), mentre que un 12,6% més que els homes (18,6%). En canvi al circ hi van el 5,3% de les dones davant del 5,4% dels homes (-2,4%).

Per altra banda, el 37% dels homes va al cinema davant del 34,7% de les dones (un 6,1% més); i també van més a concerts: un 31,2% contra el 28,4% de les dones (+8,9%). En canvi, el consum musical està més equilibrat: el 89,3% dels homes en consumeix davant del 87% de les dones (+2,6%).

Pel que fa a les exposicions, les dones van més a les sales d’exposicions, mentre que els homes visiten més museus i galeries d’art. En concret, el 12,7% de dones va a sales d’exposicions davant de l’11,9% d’homes (+6,2%); el 8,5% de dones visita galeries d’art pel 8,6% d’homes (-1,2%); i el 24,2% de dones va a museus davant del 24,6% d’homes (-1,7%).

Per últim, jugar a videojocs és el consum que presenta una major diferència entre homes i dones. En concret, el 30,2% d’homes consumeix videojocs davant el 14,8% de dones, un 50,9% més.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram