El periodista i escriptor Paco Cerdà ha guanyat el Premi Nacional de Narrativa 2025 per l’obra Presentes. Atorgat pel Ministeri de Cultura, el guardó està dotat amb 30.000 euros.
El jurat ha premiat Presentes “pel mestratge estilístic amb el qual l’autor, amb un lirisme tan natural com impactant, descriu la construcció d’un mite, a través de la narració del trasllat de les restes de José Antonio Primo de Rivera des d’Alacant fins a El Escorial”.
El veredicte destaca que l’escriptor valencià “combina la recerca periodística amb un estil narratiu net i honest”, i que la seva mirada “es dirigeix als invisibles de la història –els que mai van tenir veu– i els converteix en protagonistes d’una reflexió humana i profunda sobre el passat, amb la qual demostra que la literatura pot ser un acte de veritat i reparació sense renunciar a la bellesa”.
El jurat conclou que Presentes proposa “una història tan aterridora com emocionant en la qual el lector es veu immers en un pelegrinatge ple de detalls”.



